16 Temmuz 2014 Çarşamba

Yer Fıstıklı Kurabiye

 Eğer benim gibi bir yer fıstığı severseniz bu tarif tam size göre. Ayrıca bu tarif bir Amerikan klasiği. Şimdiki gibi süslü kurabiyeler kekler olmadan önce çoğu evde bu düz bisküvimsi kurabiyeler pişer, kokusu bütün evi sarıp kapış kapış gidermiş. Ne kadar farklı lezzetler çıksada geleneksel tatlarına sadık kalmışlar sanırım. Çünkü heryerde karşıma çıkıyor, denemem için beni cezbediyordu. Sonunda denedim ve elbette çok sevdim. Ayrıca şunuda eklemek istiyorum. Sürülebilir yer fıstığı bulamassanız veya tercih etmiyorsanız marketlerde satılan Fındık Ezmelerindende kullanabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun. 




    Malzemeler
* 1/2 cup - 113 gram oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
* 1/2 cup fıstık ezmesi
* 1/2 cup - 100 gram toz şeker
* 1/2 cup kahverengi şeker yada 1 yemek kaşığı bal(ben yarı yarıya ikisinide kullandım)
* yarım çay kaşığı karbonat
* yarım çay kaşığı kabartma tozu
* 1 ymurta 
* yarım çay kaşığı alkolsüz vanilya yada bir paket vanilin
* 1+1/2 cup - 192 gram un 
* 1-2 yemek kaşığı toz şeker (pişirmeden önce kurabiyeleri batırmak için,isteğe bağlı) 
   Yapılışı
1. Fırınımızı 190 dereceye ayarlıyoruz. Geniş bir kapta tereyağ ve yer fıstığı ezmesini ilk önce orta derecede sonra yüksek hızda olmak üzere çırpıyoruz. İyice karıştıktıktan sonra 1/2 cup toz şekeri, kahverengi şekeri, karbonat ve kabartma tozunu ekliyoruz. İyice karıştıktan sonra yumurta ve vanilyayı ekliyoruz. Ve son olarak unumuzu ekleyip mikserle veya tahta kaşıkla karıştırıyoruz. Hamuru 1 saat buzdolabında dinlendirebilirsiniz. Ama hiç ele yapışmıyor gayet güzel şekil verilebiliyorsa -ki balı o yüzden tavsiye ederim hamuru çok güzel birliktr tutuyor- koymanıza gerekte yok. 
2. İsteğe bağlı 2 yemek kaşığı şekerimizi küçük bir kaseye koyuyoruz. Avucumuzda yuvarladığımız kurabiye hamurunu şekere batırıp, elimizde yassılaştırıp pişirme kağıdı serdiğimiz tepsimize koyuyoruz. Üzerlerini çatal ile şekillendiriyoruz. Çatalı suya batırırsanız hamura yapışmayacaktır. 
3. Önceden ısıtılmış fırınımızda üstleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Ben şahsen bisküvi gibi olunca seviyorum. Nasıl arzu ederseniz. Yaklaşık 36 adet çıkıyor. 

You can check the English version of this recipe from here. This recipe originally belongs to 'Better Homes and Gardens 100 Best Cookies' book. Before posting the recipe I have made some changes on this recipe.
Enjoy.

Rabia


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder