13 Ocak 2011 Perşembe

Fırında Sebzeli Tavuk

  Merhaba bu günde ben sizlerleyim. Dün akşam ilk defa bir yemek yaptım.Gayet lezzetli oldu.Bu lezzeti sizlerede sunmak istedim.Çok kolay ve pratik bir yemek.Hiç yemek yapmayı bilmeyenler bile kolayca yapabilir.Bu tarifi annemden aldım.Adı tam olarak ne bilmiyorum ama ben "Fırında Sebzeli Tavuk" olarak adlandırdım.(:






Malzemeler:
- 1 paket tavuk baget
- 5 adet patetes
- 2 adet havuç
- 1adet kuru soğan
- Arzuya göre baharat (ben karabiber,pulbiber,kekik kullandım)
- 2 tatlı kaşığı salça
- 1 su bardağı bezelye
Yapılışı:

Tavuklar yıkanıp temizlendikten sonra soğanı piyazlık doğradım.İçine baharat,yağ ve biraz tuz kattıktan sonra hepsini karıştırdım.Tavuklar bu şekilde beklerken, patatesleri iri iri, havuçları küp küp doğradım bunları borcama aldım.Yine biraz yağ ve tuzla bunları harmanladım.Üzerine tavukları yerleştirdim.Ama soğanları üste gelmemesine dikkat ettim yoksa tavuklar kızarırken soğanlar yanabilir.Bu şekilde tavukların iki yüzünüde 150C'lik fırında kızarttım.Daha sonra tavukları fırından alıp üzerine bezelyeleri ilave ettim(bezelyeler dondurulmuş olduğundan 10 dakika haşladım) daha sonra 2 su bardağı kadar kaynar suyla salçayı karıştırdım ve tavukların üzerine döktüm ve biraz tuz ilave edip tekrar fırına sürdüm.Tavuklar ve sebzeler yumuşayana kadar fırında pişirdim. Afiyet Olsun :))
Not: Tavukların üzerine salçayı dökerken biraz sulu olduğunu farkettim birazcık daha salçalı ama koyu olacak şekilde sosu hazırlayıp sadece tavukların üzerine döktüm.O yüzden güzel kızardı.
                 
                                                                                                                                       Elif

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder