12 Ocak 2011 Çarşamba

Amerikan Usulü Brownie




Merhaba; Haftanın 3. günü ben sizlerle birlikte olacağım :) .Her güne yeni bir tarif olarak arkadaşlarım ile haftanın 6 günü burada buluşacağız. Bugün ben sizlere gerçek Amerikan usulü Brownie`mi paylaşıcam.Ben bu tarifi ilk Amerikada iken denedim ve tabiki ilk denemelerimde tam tutturamadm 2. ve 3. denememde tarif oturdu :) Brownie`de birkaç önemli nokta var bunlar brownie`yi gerçek kılan kısımlar aslında. Mesela hamurunun kabarmaması gerekdiği evet şaşırdınız
çünkü rkiyedeki tariflerde özellikle kabartılmaya uğraşılıyor brownieler. İşin gerçeği onlar brownie degil daha cok ıslak kek diyelim çünkü gerçek brownie benim sizlerle paylaşıcağım brownie`dir . --Unu ve çikolatasını kitapda yazan tarif üzere Amerikadan getirdim yani unu özel bir un .Adı Self Rising. Amerikada bu un pekçok tarifde kullanılıyor unu özel kılan ise içindeki karışım!!-- Fakat Turkiyedeki Dr. Oetker`in sade Kek Un`u ile denedim ve tuttu.Sizlerde Kek Un ile deneyebilirsiniz..:)

MALZEMELER
- 3 yumurta
- 225gr / 1 cup toz şeker (en ince olan)
- 1 tatlı kaşığı nescafe(ben çay kaşığı koyuyorum nescafenin ağır basmasını istemediğim için)
- 225gr/1 cup tereyağ
- 225gr/1 cup cikolata (1 tane 80 gr bitter 2 tane sutlu cikolata.225 gr`mi gecmemesi icin sutlu cikolatanin 2.si bir sira eksik olacak.)
- 75gr-2/3 cup un (Self Rising)veya Dr.Oetker Kek Un
- Alkolsüz vanilya aroması
18x28cm`lik brownie kabı (paşabahçe borcamda oluyor)

Yapılışı:
 Önce yumurta iyice çırpılır.Şeker karıştırılır ve çırpılmaya devam edilir.Sonra nescafe eklenir.Bunlar karışırken tereyağ ile çikolata benmari usulü veya mikrodalgada eritilir.(mikrodalgada eritirken çikolataların yanmamasına dikkat edin) mikser ile karıştırmaya devam ederken birlikte erim olan tereyağ ve çikolata`yı yavaşça karışıma ekleyin ve iyice    karıştırın.Sonra unu eleyerek yavaşça ilave edin ve bir kaşık yardımıyla karıştırmaya devam edin.Sonra vanilya esansını
ekleyin ve son kez karıştırıp pişirme kağıdı serdiğiniz kaba (borcama) brownie'yi dökün.-eşit olarak yayılmasına dikkat edin-180 derece fırında yaklaşık 40 dk pişirin.
Afiyet Olsun :)
                                                             

                                 The Complete Book of Cookies


                                                 
                                                                                                                                                                           

                                  

                                                                                          Rabia   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder