19 Temmuz 2014 Cumartesi

Patates Kavurması

Benim için küçüklüğümden beri Pazar kahvaltılarının vazgeçilmezlerinden olmuştur. Belki çok iyi bildiğiniz belkide hiç duymadığınız bir tarif. Bana göre yapılması ve servisi kolay nefis bir tat. Ayrıca Ramazanı Şerifte sahurda da çok iyi gitti. Kesinlikle tavsiye ederim. Afiyet olsun.


~ Tarif 3 kişliktir.
 Malzemeler
2 dane sivri biber yada 1 dane köy biberi
* 1 havucun yarısı (rendelenmiş) 
3 dane patates (rendelenmiş)
* malzemeleri kavurmak için zeytinyağı 
* 3 yumurta
* tuz
* karabiber

 Yapılışı
1. Geniş hafif derin olan bir tavaya zeytinyağı koyalım. Orta gözde biberlerimizi koyup hafif kavuralım. Havuçlarıda ekleyip çok az onuda kavuralım. Patateslerimizide ekleyelim. Üzerine tuz ve bol miktarda karabiber ekleyelim. Tavamızı büyük göze alıp orta ateşe koyalım. Kapağını kapatıp pişmeye bırakalım. Ara ara açıp alt-üst yaparak karıştıralım. 
2. Patateslerimizin altları pempeleşince yumurtalar için kaşık yardımıyla 3 dane yuvarlak açalım. Ve yumurtalarımızı kıralım. Eğer yuvarlak açmazsanız yumurtalar pateteslerin üstünde kalır ve daha onlar pişemeden patatesleriniz yanabilşr veya sertleşir. 
3. Yumurtalar piştikten sonra sıcak olarak servis yapılır. 


" Normalde annem bu tarifi sadece patates ile yapar. Bazen biber ekler. Ama ben havuçla yaptım ve bayıldım. Tamamen size kalmış istediğinizi ekleyip çıkartabilirsiniz. Piştikten sonra üzerine kaşarda rendeleyebilirsiniz. " Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder