12 Temmuz 2014 Cumartesi

Çikolatalı Sufle


 Merhaba! 
 Ramazan-ı şerifin 2. haftasını da geride bıraktık, yarısı gitti bile. Rabb'im hepimizin oruçlarını kabul etsin, Filistin'deki kardeşlerimizin yardımcısı olsun.. Elden duadan başka bir şey gelmiyor, ne olur onu da bırakmayalım.
 Bugün paylaşacağım tarif, çok değerli bir arkadaşıma ait. Kendisi bize hazırlayıp ikram ettiğinden beri yapmaktan ve yemekten vazgeçemiyorum:) Bir sürü farklı suffle tarifleri var.. Ben dışarda yediklerimden en çok Lunch box'nkini beğenmiştim, bunu da ona benzetiyorum. Seçtiğiniz çikolatanızın kalitesi ve özellikle fırınınızı iyi tanımak çok önemli, üstünün ve kenarlarının inceden kabuk tutması, içinin sıvı olması lazım. Üstü sıvı görünüyor diye biraz daha bekletip, kekle karşılaştığım çok oldu:) Ben 210 derecede ortalama 7-8 dakika tutuyorum. Fırından çıkardığınızda biraz bekletip hemen tüketin, soğuyunca hiç lezzeti kalmıyor. Dilerseniz üzerine pudra şekeri veya dondurma, veya meyvelerle servis edebilirsiniz. (3-4 kişilik için) 

Malzemeler:
-80 gr bitter çikolata (1 paket)
-75 gr tereyağı
-2 yumurta
-2 yemek kaşığı toz şeker
-1 kahve fincanı un (elenmiş)

 Fırınınızı çalıştırın. Yumurtaları şekerle birlikte köpürene kadar çırpalım. Tereyağı bir tarafta eritelim ve ateşten aldıktan sonra içine çikolatayı kırıp erimesini bekleyelim. Çikolata ılınınca, yumurta şeker karışımına ilave edelim. Karıştırıp, ununu ekleyelim ve düşük ayarda tekrar karıştıralım. Sufle kaplarımızı yağlayıp, biraz unlayalım ve kek hamurunu bölüştürelim. Isıttığımız fırında 7-8 dk pişirip fırından çıkaralım. Afiyet olsun.
Not: burda sufle kabı kullanmak önemli, yüksekçe olduğu için tam tutuyor. Eğer küçük çömlek kaplarda yaparsanız süreyi iyi ayarlamanız lazım, hemen pişip kek oluyor.
-Rüveyda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder