4 Temmuz 2014 Cuma

Damla çikolatalı kurabiye tabanı ile Oreo'lu Brownie

Benim en büyük zaaflarımdan birisi de tariflere hiçbir zaman tamamen bağlı kalamamam. İlla ufakta olsa bir değişiklik yapmak, kendimden birşeyler katmak isterim. Tabi ki riskli olan tarifler hariç mesela makaron gibi. En ufak birşeyi yanlış yapsanız kafadan birşey katsanız tüm tarif mahvolur. Makaron gibi tariflerde ustanın verdiğine sadık kalmak en güzeli :)
Gelelim bu tarife. Öncelikle evet bir tarif için oldukça uzun bir isim oldu farkındayım :) Ama Pinterestte sadece görselini bulduğum brownie'yi bu şekilde yapma fikrine bayıldım! Ve tarif olarak tabiki en güvendiğim iki tarifi birleştirdim :) Browni tarifi Cafe Fernando'nun Dolce&Gabbana için hazırladığı meşhur Brownie Dantel Giyer tarifinden. Tek fark ben üzerine Oreo bisküvileri kırdım :) (Diyorum ya illa bir değişiklik yapıcam ama tabi sevgili Cafe Fernando'nun tariflerini de öyle kafama göre çok değiştirmiyorum, Oreo gibi ufak bir farklılık kattım sadece :)) Kurabiye taban ise Rabia'nın enfes Chocolate chip cookie tarifi! (Ben tarifteki damla çikolata miktarını yarım cup azalttım üzerine brownie geleceği için) Bu kurabiyeyi seçmemin sebebi bisküvi gibi kıtır kıtır olmayışı. Üzerine Brownie hamuru geldiği için kek ve kurabiye arası bir kıvamda oldu ve bence bu ikili birbirine çok yakıştı :) 
Bir püf nokta ki aslında bence önemli bir nokta: Eğer cup ölçüleriniz yoksa en kısa zamanda edinin ve cup ölçüleriyle verilen tariflerden mahrum kalmayın :)
Malzemeler
Kurabiye taban için:
-2 yumurta
-3/4 cup esmer şeker
-1 cup un
-1 cup damla çikolata
-1/2 cup tereyağ (oda sıcaklığında)
-yarım çay kaşığı karbonat
-1 çimdik tuz
Brownie için:
-300 gr bittersweet (%70 kakao oranı) çikolata, doğranmış
-150 gr tereyağı
-3/4 cup (105 g) un
-1/2 cup (35 g) kakao
-1/2 çay kaşığı tuz
-1,5 cup (300 g) şeker
-5 adet büyük boy yumurta
-1 paket Oreo bisküvisi (arzuya göre)

Hazırlanışı:
Kurabiye taban: 
İlk olarak fırın 175 dereceye ısıtılır. Tereyağ ve şeker mikserle çırpılır. Yumurtalar eklenir. Un, tuz ve karbonat bir kaba elenir ve karıştırılır. Çırpılan tereyağ ve şekere eklenir ve hepsi iyice karıştırılır. Daha sonra yağlı kağıt serdiğiniz tercihen 23x23 cm ebatında kare bir kalıbın tabanına (borcam da olur) kurabiye hamuru el ile yerleştirilir. Fırında 15 dakika kadar pişirilir. Brownie ile tekrar pişeceği için pişme süresini biraz kısalttık.
Brownie yapmak için doğranmış çikolata ve tereyağ benmari usulü eritilir. Ocaktan alınıp biraz soğuması için bir kenara ayrılır. Orta boy bir kaba un, kakao ve tuzu elenir. Yumurtalar ve şeker rengi açılıp biraz kabarana kadar, yaklaşık 5 dakika yüksek hızda çırpılır. Erimiş çikolata eklenip karıştırılır. Elenmiş unlu karışım da eklenerek bir spatula yardımıyla karışıma yedirilir. Pişirmiş olduğumuz kurabiye tabanın üzerine dökülür. Üzerine dilerseniz bütün olarak dilerseniz 3-4 parçaya kırdığınız Oreolar serpilir ve fırının orta katında yine 175 derecede 30 dakika kadar pişirilir. 
Ben brownieyi en çok fırından çıktıktan bi 15 dakika kadar sonra ılık olarak yemeyi seviyorum :) Siz isteğinize göre yeterince soğuttuktan sonra servis yapabilirsiniz :) 
Afiyet olsun...
-Rumeysa


2 yorum: