12 Mart 2012 Pazartesi

Muffin


Muffin diyince insanın ilk aklına gelen kocaman kabarmış leziz mi leziz kağıtlarda kekler oluyor dimi ? İşte pekçoğumuz gibi bende o kekleri çok seviyorum. Belki cupcakeler kadar çok süslü görünüşleri yok ama tadları yeter. Bu leziz kekleri nezaman görsem nasıl böyle güzel kabardıklarını merak ederdim. Tarif arayışımın sonunda tam kıvamında birtane buldum. Buyrun tarifim :

Malzemeler:
- 250gr / 9 oz un
- 1 oz / 25gr kakao
- 2 çay kaşığı kabartma tozu
- 1/2 çay kaşığı karbonat
- 100 gr / 1/2 cup damla çikolata
- 100 gr / 1/2 cup beyaz damla çikolata
- 2 büyük çırpılmış yumurta
- 300 ml *sour cream -kaymak-
- 3 oz / 85gr kahverengi şeker
- 85gr erimiş tereyag

* Bu tariften 12 tane Muffin elde edilir. Ancak ozaman güzel sonuca ulaşılır.
* Sour Cream dediğimiz ne tatlı nede tuzlu olan bir kremadır. Tatlılarda da tuzlularda da kullanılır. Ben bunun karşılığı olarak kaymak'ı düşündüm.

Yapılışı:
 12 tane muffin kağıtlarını muffin kalıblarınıza hazırlayın. Unu, kakaoyu, kabartma tozunu ve karbonatı büyük bir kaseye eleyin, beyaz ve sütlü cikolata damlalarını ekleyin, karıştırın. Ayrı bir kabda yumurtayı, kaymağı, şekeri ve erimiş tereyağını iyice karıstırın. Islak malzemeleri, kuru olanlara ekleyin iyice birleşene kadar karıştırın. Hamuru eşit olarak kalıblara böldükten sonra önceden ısıtılmış olan 200 derece fırında 20 dakika iyi kabarmış ve donunca değişmiyecek haşe gelinceye kadar pişirin.  Afiyet Olsun. :)
Not: Paylaşmış olduğum bu tarif klasik Muffin idi. İlerleyen zamanlarda çeşitli Muffin tarifleride paylaşacağım. Takipte kalın :)

RabiA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder