13 Şubat 2012 Pazartesi

Havuclu Kek

Merhaba, bugun sizle havuclu kek tarifini paylasacagim. Havuclu kek benim cook begendigim bir lezzettir.  Gecenlerde tarifini takip ettigim bir sitede gordum ve hemen denemek istedim. Tadi cook guzel oldu ama ben sanirim muffin kaplarini biraz fazla doldurdum, kekler asiri kabardi ve tasti. Size tavsiyem cok doldurmayin. Bu sorun eger muffin kagitlari ile yaparsaniz meydana gelir, isterseniz hepsini kek kalibina dokup buyuk bir kekde yapabilirsiniz ve iste Havuclu Kek'imizin tarifi:

 Malzemeler:
 *4 adet yumurta
*1,5 su bardağı şeker
*1,25 su bardağı sıvıyağ
*1,5 su bardağı un
*3 su bardağı rendelenmiş havuç
*1 su bardağı ceviz veya fındık
*1 paket kabartmatozu
*1 çay kaşığı karbonat
*1 paket vanilya
*2 tatlı kaşığı tarçın
* çay kaşığı tuz

Yapilisi:

Bir kapta yumurta ve seker iyice cirpilir.Siviyag'da eklenerek karistirmaya devam edilir, daha sonra kuru malzemeler { tarcin,un, kabartma tozu, karbanot, vanilya, tuz } eklenerek butun malzeme karistirilir. Son olarak findik ve havuc'ta karisima eklenir ve kasikla karistirilir. Yaglanmis tepsiye veya muffin kaliplarina dokulur. 180c isiltimis firinda yaklasik 40-45 dakika pisirilir {pistigini anlamak icin kurdan testini deneyebilirsiniz}
Soguduktan sonra pudra sekeri veya krema ile susleyebilirsiniz
AFIYET OLSUN (:






                                                                                                                                 RABIA.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder