7 Ocak 2012 Cumartesi

Zencefilli Kurabiye




 Bugün ikiz kuzenlerime doğum günlerinde yaptığım kurabiyeleri paylaşıyorum. Tarif Rabia'nın Gingerbread House tarifinin birazcık değiştirilmiş versiyonu :) Kurabiyelerin üzerinide içinde götürdüğüm kutuyla takım olsunlar diye turuncu-beyaz şeker hamuruyla kapladım. Burdan kuzenlerime tekrar mutlu yıllar dilyorum:)

Malzemeler:

-1 adet yumurta
-150 gr oda sıcaklığında tereyagı veya margarin (ben ikisini karışık kullandım)
-3 su bardağı un
-1 çay bardağı mısır nişastası
-1.5 su bardağı pudra şekeri
-1 çay kaşığı karbonat
-2 çay kaşığı tarçın
-3 çay kaşığı zencefil
-1 limon kabuğu rendesi (isteğe göre)

Yapılışı:

Yumurta tereyağ ve pudra şekeri karıştırılır. Üzerine önce tarçın ve zencefil eklenir, hamura iyice karıştıktan sonra nişasta,limon kabuğu rendesi, un ve karbonat eklenip yoğurulur. Karbonatı eklemeden önce birkaç damla limon suyu damlatılır. Kıvamına göre un ekleyebilirsiniz, normal kurabiye kıvamında olacak. Un serpilmiş tezgahta merdane ile açıp, kalıplar ile keserek şekilleri verilir. 170 derece fırında yaklaşık 15 dakika pişirilir. Piştikten sonra daha çabuk soğuması için bir tel ızgaranın üzerine alabilirsiniz. Şeker hamurunu da açıp dilediğiniz gibi şekil verdikten sonra, şeker hamurunun arkasına bal sürerek kurabiyeye yapıştırılır. 









Çocukların İtfaiye Temalı Doğum Günü Masası :)







AFİYET OLSUN :) 

Rumeysa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder