9 Ocak 2011 Pazar

Kurabiye Ev (GingerBread House)


 Eveet oncelikle herkezee merhaba =D Yepyeni bir seruvene basliyoruz. En yakin bes arkasim ve ben bundan sonra sizle tariflerimizi paylasicaz. Umarim sitemiz devamli olur ve bol yorumlu olur. Cok buyuk hayallerimiz var.Umarim hepsi gerceklesir.Ne zamandir aklimdaydi boyle birseyler yapmak. Gecenlerde en yakin arkaslarimdan birinin dogum gunuydu. Eee dedim niye yapmiyim? Sigadim kollarimi. Biraz zamanimi aldi. Ufak tefek sorunlar yasadim. Ama arkadasimin bunu gorunce yuzundeki gulumseme herseye degerdi. Yakinda siz onu tanicaksiniz. Oda aramizda. Neyse lafi uzatmiyayim. Kurabiye tarifi olarak klasik zencefilli kurabiye tarifini kullandim (Genelde boyle seylerde bu tarif cok iyi olur. Cunku kabarmiyor kurabiyerimiz. Dolayisiyla sekillerde bozulmuyor. Royal icingli veya seker hamurlu kurabiye yaparkende rahatlikla kullaniyorum) Bu tarifi sanirim Hunerli Bayanlar sitesinden almistim. Ama tam olarak emin degilim. Iste Zencefilli Kurabiye tarifi :

ZENCEFILLI KURABIYE
-1 adet yumurta
-150 gram tereyagi veya margarin (oda sicakliginda)
- 1 su bardagi un
-1 cay bardagi misir nisastasi
-1 su bardagi pudra sekeri
-1 cag kasigi karbonat
-1 cay kasigi tarcin
-1 cay kasigi toz zencefil
-1 limon kabugu rendesi ( istege gore)

Butun malzemeleri koyup yogurun. Karbonati karisima koymadan ustunde 1-2 damla limon damlatin.
Kolay bir hamur. Rahatlikla kivami tutuyor.


Iste bir kac asamasi

 Not:

Akilli ben kurabiyeler firindan ciktiktan hemen sonra kaldirmaya calistim.Ve iki parcasini kirdim malesef :(. Neyseki annem hemen bir cozum buldu . Kirilan yerlere biraz yumurta aki surduk. Sonra tekrar firina verdik (5 dakika) Cikardigimizda saglamlardi.

Kurabiye kaliplarini kendim cikardik. Sert bir kartonda hesapladim. Ne kadar buyuk yapmak istedigimi ve kestim kartonlari. 6  parcadan olusuyor. 1 on ucgen , 1 arka ucgen , cati sag , cati sol , sag yan ve sol yan. Kalip cikarirken sag sol ayrimi olmuyor. Yani 3 kalip bize yetiyor. Iki karsilikli taraflar birbirleriyle ayni olculerde.

Birbirine yapistirmayi ve suslemeyi royal icing ile yaptim

ROYAL ICING :

330 gram pudra sekeri
2 buyuk yumurta aki
Birkac damla limon

Hepsini karistiriyoruz. Ve uzun sure cirpiyoruz.
Ve sooon olarak ustune jelibon bonibon ne bulduysam onlarla susledim.
Afiyet olsun.
Rabiaa

1 yorum:

  1. harika olmuş ellerine sağlık çalışmalarını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil