31 Mart 2011 Perşembe

Bakla Yemeği

Merhaba!
Bugün de bakla yemeği tarifi yazıyorum, şahsen pek bayıldığım bir yemek değil:) Ama yemek seçmemeye çalışıyorum ve geçen gün evde olan tek sebze baklaydı, bende baklaya bir şans daha vermeye karar verdim:P Yalnız bir türlü pişmek bilmedi, yaklaşık 50-60dk pişirmeme rağmen yine de sertti. Dereotunu eklemeyi unuttuğum için son anda ekledim, üzerine de bol sarımsaklı yoğurt. Bu arada bu tarif kıymalıydı, annem "ben kıymalı denemedim boşver sen" diye ısrar edince ben de kıyma koymadım:) Ama tarifi kıymalı veriyorum, ayrıca bana göre 1 limon suyu biraz fazla geldi, pişirirken konulmayabilir, işte tarif:
  • Taze bakla
  • 1 limon suyu
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 litre soğuk su
  • 2 soğan
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 200 gr kıyma 
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Kaynar su
  • 1 küp kesme şeker
  • Tuz
  • Dereotu
Baklaların kılçıklarını ayıklayıp istediğimiz gibi bölüyoruz. Sonra bir kabın içine yarım limonun suyunu, 1 kaşık unu ve 1 litre soğuk suyu koyup baklaları bunda bekletiyoruz. Soğanları doğrayıp tencereye koyuyoruz, zeytinyağını ve kıymayı ekliyoruz. Kıyma suyunu bırakıp çekene kadar kavuruyoruz. Salçayı da ekleyip biraz karıştırın. Sonra baklaları süzüp tencereye ekliyoruz, 2-3 dakika kavurup, üzerine çıkacak kadar kaynar su döküyoruz. Kalan yarım limonun suyunu ve kesme şekeri de ilave ediyoruz. Kapağını kapatıp, ara sıra kontrol ederek yaklaşık 30-45 dakika pişiriyoruz. Pişmesine yakın tuzu ve dereotunu ekleyin. Afiyet olsun:)
 
rüveyda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder