2 Temmuz 2014 Çarşamba

Magnolia (Manolya Puding)


 Bugün paylaşacağım tarif New York'un meşhur magnolia muzlu pudinginden esinlenmiş, bizim damak zevkimize uyarlanan bir puding tarifi. Biraz araştırdım, bu pudingin ismi aslen banana puding(muzlu puding)miş ama ünü o kadar yayılmış ki, fırının ismiyle (magnolia bakery) anılıyor. New York'ta kağıt bardaklarda servis ediliyormuş, Türkiye'de ise özellikle cook shop'ta tabaklarda ikram ediliyor ama ben kuptaki görüntüsünü daha çok seviyorum. Dilerseniz yulaflı bisküviyle veya tercihinize göre, bisküviyi değiştirebilirsiniz ve mevsim meyvelerini kullanabilirsiniz. Çilek de çok yakışıyor. Malzemeler:

*1 lt süt
*1 yumurta
*4-5 yemek kaşığı un
*1 su bardağı şeker
*1 küçük kutu sıvı krema (100ml)
*2 paket vanilin
*2 adet muz
*1 paket bebe bisküvisi

Sütü derin bir tencereye alıp içine şeker, un, yumurtayı ekleyelim iyice karıştıralım. Tencereyi ocağa alıp orta ateşte karıştırarak pişirelim ve koyulaşınca kapatalım. Ateşten alıp krema ve vanilini ekleyip çırpalım ve kenarda bekletelim. Bisküvileri rondodan geçirelim, muzları dilimleyelim. Kuplarımıza sırayla 1 parmak kalınlığında puding, üstüne bir miktar çekilmiş bisküvi ekleyelim, muz dilimlerini kapların yanlarına dizelim ve puding-bisküvi-muz sırasını bitene kadar tekrarlayalım. En üstte bisküvi ve muz şeklinde süsleyelim. Muzlar kararabiliyor ve bisküvi yumuşayabiliyor, ben biraz daha sert olmasını istedim o yüzden akşamdan kaplara döküp, bisküvi ve muzu servisten hemen önce koydum. Afiyet olsun.
Rüveyda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder