28 Haziran 2014 Cumartesi

Pavlova


Pavlova. Tadı inanılmaz hafif, yapımı kolay, görüntüsü güzel bir tatlı benim için. Efsaneye göre zamanının en iyi balerini olan Anna Pavlova'dan esinlenilerek yapıldığı söylenir. Kaldığı otelin şefi Pavlova şerefine bir tatlı yapmak ister.  Balerinin bembeyaz tütüsünden etkilenen şef, bir balerin kadar hafif, kırılgan ve narin bir tatlı yapmaya karar verir.

Hemen hepiniz illa ki beze yapmışsınızdır veya en azından tadına bakmışsınızdır diye düşünüyorum. Pavlovayı da büyükçe bir beze olarak düşünün. O güzel krema ve meyvelerin muhteşem tadıyla birlikte...

Mevsim meyveleriyle yaz kış yapabileceğiniz hoş bir lezzet.

Uzunca bir aradan sonra tekrar yazmak gerçekten çok iyi geldi. Arkadaşımın da dediği gibi bu iki senede çok şey değişti fakat biz dostluğumuzdan bir şey kaybetmedik. Ve tabii ki mutfak sevgimizden de öyle. Bundan sonra elimizden geldiğince blogumuzu boş bırakmamaya çalışacağız ve sizlerinde desteğiyle açığımızı bir an evvel kapatmayı umuyoruz. Her neyse çok fazla yazıp da sizi sıkmak en son isteyeğim şey olur. O yüzden sanırım tarife dönme vakti geldi..

Önce malzemelerle başlayalım :



Tabanı için;
- 250 gr toz şeker
- 3 yumurta akı
- Limon (bir kaçdamla)

Kreması için;
-200 ml krema
-1 çorba kaşığı pudra şekeri
-Vanilya

Süslemesi için;
-Kivi
-Nar
-Portakal
(Mevsimine göre istediğiniz meyveleri kullannabilirsiniz)

Yapılışı: Öncelikle yumurta akları cam bir kasete alınır. Sonra yumurta akları hafif köpürmeye başladığında limon ve pudra şekeri azar azar eklenip köpütrme şeklinde işleme bütün şeker bitinceye kadar devam edilir. Yumurta akları kaşığa alındığında düşmeyecek kıvama gelinceye kadar çırpılır.
Daha sonra pişirme kağıdı sermiş olduğumuz fırın tepsisine karışım yuvarklak şeklinde dökülür. Sonra 140 derece önceden ısıtılmış fırında 1 saat pişirilir. (Bu süre fırınınıza göre değişebilir ama görüntüsünden anlarısınız.)  Ve soğuyuncaya kadar fırın kapağı yarım açık şekilde fırının içinde bekletilir.
Kreması içinde bütün malzemeler çırpılır. Daha sonra soğuyan tabanımızın üzerine hazırladığımız krema kaplanır. Üzeri meyvelerle süslenilir.
Ben tercih etmedim ama dilerseniz meyvelerin üzerine damla çikolata veya pudra şekeri serpebilirsiniz.

Afiyet olsun :)
-Dilara


2 yorum:

  1. Ellerine saglık canım bayılırım..Yalnız ben bir tatlı kaşığıda nisasta koyuyorum,daha güzel oluyor,tavsiye ederim..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Evet çeşitli tarifler var. Ben bu tarifi yabancı bir tv programindan almıştım. Bir dahakine dediğiniz gibi nişastada ekliycem. Tekrar teşekkürler..

      Sil