28 Ocak 2012 Cumartesi

Keşkül




Merhabalar. Bugün geleneksel Türk tatlılarımızdan biri olan Keşkül'ü paylaşıyorum. Benim en sevdiğim sütlü tatlılardan biri. Annem yaparken yapımının hep zor olduğunu düşünürdüm ama deneyince ne kadar kolay ve çabuk olduğunu anladım, artık evde Keşkül'ü hep ben yapıyorum diyebilirim :) Hakiki Keşkül'ün içine badem konuyor ama bademsiz yaparsanız da kıvamı değişmiyor, gayet güzel olabiliyor :) Bu ölçüden yaklaşık 8 kase çıkıyor. Daha fazla yapmak için ölçüyü 2 katında çıkarabilirsiniz kıvamı bozulmuyor.

Malzemeler:

-1 litre süt
-1.5 su bardağı şeker
-2 yumurta sarısı
-1.5 çorba kaşığı pirinç unu
-1,5 çorba kaşığı mısır/buğday nişastası (ben ikisini karışık kullanıyorum)
-Yarım su bardağı toz badem ya da 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
-Vanilya

Yapılışı:
Yumurta sarıları pirinç unu, nişasta, vanilya ve yaklaşık yarım bardak sütle çırpılır. Ben el blendırından geçiriyorum.Süt şekerle birlikte ısıtılır kaynamadan önce çırpılan harç dökülür. Kaynayana kadar sürekli karıştırarak pişirilir. 4-5 dakika kaynatılır. Kapatmadan önce badem/hindistan cevizi ilave edip karıştırılır.Sıcak iken kaselere paylaştırılıp, hafif ılındıktan sonra buzdolabına konur. Buzdolabında en az 3 saat soğutulur. Servisten önce üzerine hindistan cevizi, badem yada fıstıkla süslenip servis edilir. Afiyet olsun :)

-Rumeysa-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder