20 Aralık 2011 Salı

Çikolatali Mousse

Merhaba,
Geçenlerde resmen çikolata krizine girdim. Ne yapsam, ne yesem derken karşıma bu tarif çıktı. İçinde 3paket bitter oldugu için yetti de arttı:-) mousse'u ilk defa denedim. Çiğ yumurta konusunda endişelerim vardı ama sıcak sütle yeteri sıcaklığa geldiğinden yeteri kadar pişiyorlar. Hemen tarife geçelim, malzemeler:
240gr(3paket) bittersweet çikolata (çikolatanin %70kakao içermesi çok önemli, ben eti karam bitter kullandım)
1/3su bardaği süt
3çorba kaşığı şeker
2yumurta sarısı
4yumurta beyazı
Bir kutu(200ml) soğuk krema
1/8çay kaşığı tuz



Daha başarılı bir krema elde etmek icin önce kremayı çırpıcağımız kabı ve çırpma telini buzdolabına koyalım. Çikolataları bölüp, benmari usulü eritelim. Yumurta sarılarını bir kaba alip, biraz çırpalim. Bir cezvede sütle şekeri, şeker eriyinceye kadar karıştıralım. Kaynayınca ocaktan alın. Kaynamış sütü yumurta sarılarının üzerine neredeyse damla damla dökelim. Yumurtanın omlet olmaması için azar azar ısıtmamiz gerekiyor, yarisindan sonra hepsini boşaltabilirsiniz. Bu sütlü karışıma erimiş çikolatayı ekleyelim. Ayrı bir kaba yumurta beyazlarını benmariye oturtup, vücut sıcaklığından biraz daha sıcak olana kadar çırpalım. Sonra benmariden alıp, tuzu ekleyip yumurta beyazı çırpıcıyı kaldırdığımızda akmayacak kıvama gelene kadar çırğın. Yumurta beyazlarinin 1/3 unu çikolatalı karışıma yedirin. Geri kalan kismi da ekleyip havasını kaçırmamaya dikkat ederek özenle yedirin. Dolaptaki kabı ve kremayı alalım, ters cevirdiginizde akmayacak kıvama gelene kadar çırpalım. Daha sonra bu kremayı da çikolatalı karışımımıza havasını söndürmeden, yavaşça yedirelim. Dilediğiniz kaplara pay edip en az 2 saat buzdolabında soğumaya bırakalım. Not: Annem ne var ne yoksa eski evde bıraktığından ben bardaklara döktüm, kendime not: en kısa zamanda kup al! :) Afiyet olsun.

-Rüveyda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder