24 Şubat 2011 Perşembe

Şeker Hamurlu Cupcake


Merhabalaar.bugun benim favori cupcake tariflerimden birini paylasıcam sizlerle! Cupcake'in hamurunda damla cikolata var ve inanılmaz yakışıyor içine ama ben bu seferlik biraz tarifi degistirdim ve Real'de bulduğum frambuazlı damla çikolatalarla denedim. Bu şekilde de güzel oldu:)

Malzemeler:

2 yumurta
3/4 su bardagı seker
1 cay bardagı sıvı yag
2yemek kasıgı yogurt
1+1/4 su bardagı elenmiş un
2 cay kasıgı kabartma tozu
1/2 cay kasıgı karbonat
100-150 gr.damla cikolata

üzeri icin:
1 paket cilekli krem santi
yaklasık 250gr. seker hamuru
suslemek icin cesitli sekerlemeler kullanabilirsiniz

Hazırlanması:

yumurtalar kopurunceye kadar cırpılır.seker yag ve yogurt ilave edilerek cirpmaya devam edilir.un ve kabartma tozu elendikten sonra hamura katılır ve mikserin dusuk devrinde 1-2 dakika cırpılır.damla cikolata ve karbonat eklenerek biraz daha cırpılır.muffin kalıplarının 3/4 ü dolacak sekilde kalıplara paylastırılır.175 derece fırında 15-25 dk.pisirilir.genelde benim fırınımda 15.dakikalarda ustleri hafif kızarmıs ama icleri pismemis oluyor.o yuzden fırının ısısını 170 dereceye dusurup yaklasık 5-8 dakika daha pisiriyorum.

krem santi uzerindeki tarife gore cırpılır.(ben genelde kolay surulmesi icin biraz koyu yaparım.o yuzden uzerindeki tariften biraz daha az sut koyabilirsiniz.)kekler iyice soguduktan sonra uzerlerine ince bir kat krem santi surulur.(seker hamurunnun yapısması icin)daha sonra seker hamuru biraz nişasta ile ince olarak acılıp,kekin uzerine gore kesilip kaplanır.üzeri dilediginiz gibi suslenir.






flaş biraz fazla patlamış:)






AFİYET OLSUUN...
Rumeysa:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder