24 Ocak 2011 Pazartesi

Yalanci Donutlar


Merhaba herkeze. Yeni bir hafta basliyor. Umarim hepimizin haftasi saglikli huzurlu mutlu ve lezzetli gecer. Bu hafta degisik birsey denemek istedim. Youtube'da videolara bakarken birisinin donut yaptigini gordum. Her zaman donutlarin goruntusu cok hosuma gider. Izledim video'yu klasik donuttan farkli olarak firinda pisiyordu. Yani yagda kizarmiyordu. Ilgimi cekti hafif olur diye dusundum ve bir deniyim dedim. Youtube'da tarifi veren kisi olculeri bir yere yazmamisti. Onlarin olculeri bildigimiz gibi cup olculeri. Dedim haydi bakalim. Videoyu on defa izleyip basladim yapmaya. Malzemelerin miktarini goz karariyla yaptim. Tutucagini hic ama hic dusunmemistim. Ama acemi sansimidir bilmem tuttu. Herkesin cok hosuna gitti. Kek ve kurabiye kivami arasinda cok hos birsey oldu. Bakalim siz begenicekmisiniz ? 

Hamuru icin : 

-1 yumurta
-1 su bardagi seker
-50 gr. eritilmis tereyagi
-1 su bardagi sut
-1 paket Kabartma tozu
-1 paket Vanilin
-4 su bardak un

Yapilisi:

Yapan kisi mikser kullanmiyordu. Cirpma teli kullaniyordu. Bende oyle yaptim. Zaten cok civik bir hamur oluyor.
Ilk once yumurtayi,sekeri,vanilin ve tereyagi'ni koyuyoruz. Sonra hepsini yaklasik 1 dakika cirpiyoruz. Sonra sutu koyup cirpiyoruz. Daha sonra kabartma tozunu ve unu koyup karistiyoruz (yaklasik 2 dakika) Boyle mayali hamur gibi civik bir kivami oluyor. Daha sonra bunu yarim saat buz dolabinda bekletiyoruz. Daha sonra hamurumuzu tezgaha alip un yardimiyla sekil veriyoruz (Baya un kullaniliyor cunku hamur cok civik) Ben buyuk yuvarlak seklini vermek icin kavanoz kapagi kullandim ordasindaki kucuk sekil icinse salata soyacaginin arka kismi yuvarlakti onu kullandim. Siz evinizde ne varsa onu kullanabilirsiniz. Istediginiz buyuklukte yapabilirsiniz.



Suslemesi icin:

Cikolatayi benmari usulu erittim. Pismis olan donutlarimi cikolata buladim ve ustlerini istedigim gibi susledim

Afiyeet olsuuun =)

 Rabbia :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder