11 Ocak 2011 Salı

MACARON






Herkese merhabaa!! Blogumuzdaki ikinci yazıda benden:) Arkadasımında dedigi gibi bizim icin yepyeni eglenceli bir seruven basliyor!umarız guzel yorumlar ve izleyicilerle bu maceramız dahada guzel bir hal alır:) bu konularda daha yeni sayılırız ve tabii ki herzaman elestirilere acıgız!eveet artık tarife geceliim:)her ne kadar Macaronlara pek cok kisi "bezenin sosyetik adi" yada "acıbademle beze arası bisiy" desede bence cok farklı bi lezzeti var!macaron aslında bi fransız lezzeti.bebekteki fransız Laduree pastanesi istanbulda macaronu en iyiyapan pastaneymis,henuz yemedim.ama divan pastanesininkilerde cok guzel. bu tarifi bi yakınımızdan almıstim.daha once denemeyi cok isteyip cesaret edemedigim tariflerdendi.sonunda cesaretimi toplayıp denedigimde ilk yapısım hayal kırıklıgı oldu:( ancak 3. 4. denemelerden sonra tarifi guzel bi sekilde tutturabildim.cok fazla puf noktasi olan bi tarif oldugu icin sizinde ilk denemelerinizde tutmayabilir!umidinizi kaybetmeyin:) cunku guzel bi sekilde tutturdugunuzda gercekten cok lezzetli oluyor! istee sevimli macaronlarin tarifi:


Malzemeler:

  • 2 yumurta akı
  • 5 yemek kasıgı toz seker
  • bi iki damla limon suyu
  • bi tutam tuz
  • 150 gr. pudra sekeri
  • 50 gr. badem(ben file badem kullanıyorum)
  • istediginiz renk gıda boyası
  • 3-4 kasık kakao(eger boya istemezseniz)

Kremaların malzemeleri:
Ben pembenin icine cilekli,yesile fıstıklı,sarılara cikolatalı koyuyorum genelde.fakat cilek herzaman bulunmadıgı icin onada cikolatalı yapıyorum:)

Cilekli krema:

  • yarım kilo cilek
  • 1/4 kutu cig krema
  • krema sertlestirici

cilek ve krema blendırdan gecirilip,krema sertlestirici ilave edilir.

Fıstıklı krema:

  • 150-200 gr toz fıstık
  • 1/4 yada 1/2 kutu cig krema

ikisi karıstırılır,kıvama gore krema ilave edebilir ya da azaltabilirsiniz.

Cikolatali krema:

  • 80 gr.bitter cikolata
bitter cikolata benmari usulu eritilir.fakat eriyince hemen surmeyin cunku biraz sıvı olabiliyor.ben buzdolabında cikolata biraz donana kadar bekletip sonra suruyorum.

HAZIRLANISI:

Yumurta akları iyice kopurene kadar CAM kasede cırpın.icine limon tuz ve toz sekeri ilave edip sakız gibi uzayan kıvama gelene dek cırpmaya devam edin.bademi rondoda toz haline getirin,sonra iyice eleyin.eger iyice elenmezse kıvamı tutmuyor.pudra sekerinide eleyin.ikisini birlikte yumurtaların icine azar azar ilave ederek tahta spatulayla alttan uste dogru hafif hafif karıstırın.kesinlikle cırpmayın.eger iki yada daha fazla renkte yapacaksanız yada bi kısmını kakaolu bi kısmını boyalıda yapabilirsiniz,harcı ayrı kaselere bolun.sonra gıda boyasını ekleyin.boyanın miktarını istediginiz rengin koyuluguna gore ayarlayabilirsiniz.sonra harcı krema torbasına koyup iki kat yaglı kagıt serilmiş tepsiye 1tl bozuk paradan biraz daha buyuk sekillerde sıkın.kesinlikle kasıkla dokmeyin,sebebini henuz cozemedim ama kasıkla dokunce yayılıyor ve cok inceldikleri icin kuru oluyorlar.daha sonra bir saat tepside bekletin.bir saat sonra tepsiyi bir kez tezgaha vurun(icindeki hava kabarcıklarının cıkması icin).175 derece fırında tam 10 dk.pisirin.kesinlikle daha fazla ya da az degil!fırından cıkıp iyice soguduktan sonra,iki macaron arasına kremalarını surup birbirlerine hafıfce bastırın.macaronlarınız hazıır!!

Afiyet olsun:)

NOT: Macaronların internette cok cesitli tarifleri var,ama bazıları guzel tutmuyor maalesef.cok farklı cesitleride var,vanilyalı, kahveli, frambuazlı, fıstıklı, limonlu, yaban mersinli, portakal çiçekli, karamelli vb.henuz deneyemedim ama mutlaka denemek istiyorum.denedigimde buraya yazarım:)

yapım asamalarından bir kac kare:












rumeysa:)

1 yorum:

  1. Kizlar toplanmis tariflerini paylasacaklari bir site acmis. Ne iyi etmis. Iyi ki Hanimis'e geldiniz de hayal gucunuz ile tanismis olduk. Ellerinize saglik, makaron zordur ama bir kere ogrendikten sonra eminim tum cesitlerini rahat sekilde yapabilirsiniz. Sevgiler

    YanıtlaSil