14 Ocak 2011 Cuma

Royal Icing'li Kurabiyeler


 Öncelikle herkese Merhabaa :)) 6 arkadaşımla birlikte açtığımız bu sitede Cuma günleri de ben sizlerleyim :) ve şunuda eklemek istiyorum ki büyük hayallerimiz ve güzel fikirlerimiz var umarım sizinde beğeninizi kazanırız :) Bugün sizlerle 5 yaşındaki kardeşimin okulu için yaptığım kurabiyeleri paylaşıcam :) işte kurabiyenin tarifi :

Kurabiye
-1 yumurta
-150 gram tereyağ
-1 su bardağı un
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 çay bardağı mısır nişastası
-1 çay bardağı buğday nişastası
-1 çay kaşığı karbonat
- un (kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar ekle)

 Bütün mağzameler yoğurulur. Ele yapışıyorsa un ilave edilip tekrar yoğurulur. Merdaneyle açılıp şekillendirilir.  ve 170 derecelik fırında pişirilir. ( Ayrıca bana süslemede gerekli olduğu için kurabiyeleri fırınna vermeden önce altlarına uzun kürdanlardan taktım. )


Royal Icing :
-3 yumurta akı
-1 paket (250 gram) pudra şekeri
-1/4 limon suyu
- kürdanın ucuyla toz gıda boyası
 Yapılışı: Yumurta akıyla pudra şekerini yavaştan hızlıya doğru çırpılır. Limon suyuda ilave edilerek kremşanti kıvamını elde edene kadar çırpılır. Renklendirmek isterseniz istediğiniz renkte gıda boyasını kürdanın ucuyla ilave ederek çok az daha çırptıktan sonra krema torbalarına koyup süslemeye başlayabilirsiniz.. :)


Yapım aşamasındann birkaç resim..




Not: Kurabiyeleri batırdığım gümüş renkli taban için bildiğimiz eşyaları korumak için olan beyaz köpüklerden kullandım. Köpükle kare bi şekilde kestim ve etrafını folyo ile sardım. daha sonra kurabiyleri üstüne batırdım. ardından mavi tülü yere serip hazırladığım kurabileri içine koydum ve tülü kanarlarından tutup tepede toplayarak kurdele yardımı ile bağladım v eişte hazır :)

                                                                                                                     Beğenmeniz dileğiyle... :))
                 
                                                                                                                                                  Dilara :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder