20 Ocak 2011 Perşembe

Pizza





Merhaba bu günde ben sizlerle bir tarif paylaşacağım.Kardeşim bir kaç gündür annemden pizza isteyip duruyordu.Bu gün pizzan benden olsun dedim ve kolları sıvadım..(:

Malzemeler
- 1 su bardağı süt
- 1/2 su bardağı su
- 1/2 su bardağı sıvıyağ
- 1 paket Dr. Oetker maya
- 1 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 4 su bardağı un

Üzeri için:
- 2 domates
- 1 tatlı kaşığı salça
- İsteğe göre malzeme (ben sucuk.biber,domates kullandım)
- Rendelenmiş kaşar

Yapılışı:

Süt ve su bir kapta ılık olana kadar ısıtılır(çok sıcak olmamalı). Un hariç bütün malzemeler bir kabın içine alınır.Yavaş yavaş un katılarak yoğurulur.İyice yoğurulduktan hemen sonra yağlanmış tepsiye her yeri eşit gelecek şekilde yayılır.Bir kenarda kabuğu soyulmuş ve küçük küçük doğranmış domates,salça ve biraz sıvıyağ ile karıştırılır.hamurun üzerine el yardımıyla sürülür.Üzerine istediğiniz malzeme (sucuk,sosis,mantar,mısır,salam) dizilir ve 120C lik fırında pişirilir.Çıkmasına yakın üzerine rendelenmiş kaşar serpilir eriyinceye kadar fırında bekletilir...AFİYET OLSUN (:

                                                                                                               Elif

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder