18 Ocak 2011 Salı

Çikolatalı Elma Şekeri


Tekrar merhabalaar:) bugun kardesimin dogumgunu icin yaptıgım cikolatalı elma sekerlerini paylasicam sizlerle.elma sekeri ozellikle cocuklar tarafından cok sevildigi icin,ben klasik elma sekeri dusunmustum kardesim icin.sonra internette elma sekeri tariflerine bakarken bana cok ugrasmalı geldi* birden annemle aklımıza boyle bisiy denemek geldi.hemen bi iki tane denedim,klasik elma sekerindense bu daha pratik ve lezzetliydi.sonunda bunları yaptıgımda,dogumgununde cocuklarında buyuklerinde favorisi bunlar oldu:)

*klasik elma sekeri;karamele boya katıp,sonra elmaları bulayarak donmasını bekliyosun falan,cok ugrasmalı gelmisti ozaman bana:)ama genede denemek istiyorum!

Malzemeler:

10 adet amasya elması
Yaklasık 250gr.cikolata(ben bitter sutlu karısık yaptım,bitter tadini pek sevmedigim icin)
Üstunu suslemek icin sekerlemeler
Adana-urfa kebabı icin olan yassı şişler(digerleri ince oldugu icin kırılıyolar)

cikolata benmari usulu eritilir,elmalar sise takılarak once cikolataya sonra sekerlemelere bulanır.daha sonra vazoya konup,buzdolabında cikolata donana kadar bekletilir.

NOT:Ben dısını kuçuk sekerlemeler yerine bonibonlara bulamayı denemistim ama malesef bonibonlar cikolatadan kayıp dustuler!




AFİYET OLSUUN!
Rumeysa;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder